Psikoloji Tarihi

İslam Ansiklopedisi A

İslam Ansiklopedisi B

Cemil Meriç

Karen Horney

PDR Notları






 
ANTALYA, BURSA, İSTANBUL VE KONYA'DAKİ ADAYLAR! SINAV KAYGISINDAN KURTULMAK İÇİN PROFESYONEL DESTEK ALABİLİRSİNİZ TIKLAYIN

HOBBES VE TEK KİŞİNİN MUTLAK YÖNETİMİ:

Bir egemenin gerekli, hatta zorunlu olduğunu kabul eden ancak bu egemenin egemenliğini ve koyduğu yasaların meşruiyetini tanrı gibi insanı aşkın bir varlıkta aramayan, onları insanın sahip oldukları özellikler, ihtiyaçlar ve yetilerle temellendirmeyi yeterli ve doğru bulur. Bunu doğru bulanlar arasında bazıları, bu egemenliğin mutlak olması, herhangi bir kayıt ve şarta bağlanmaması gerektiği konusunda görüş birliğindedir. Güç ve hak aynı şeydir. Güçlü olduğun sürece haklısın.
Hobbes’a  göre insanlar bir yandan barış içinde bir sözleşmeye girerken öbür yandan kendilerini bu sözleşmeye itaat ettirecek ve uymayanları cezalandıracak bir egemeni kendi aralarında yaratırlar. Ve ona iktidar ve yetki verirler.
Hobbes’a göre bu egemen kişinin tek bir kişi olması ve öte yandan onun uyrukları üzerindeki egemenliğin mutlak olması hem gerekli hem doğaldır. Eğer egemenlik tek bir kişide değil de bir grupta olursa bu kez bu grubun içinde görüş ayrılıkları ve çatışmalar çıkabilir.
Hoobes’un siyaset felsefesine yapılan eleştiriler :

  1. Eleştiri: Onun insana ilişkin anlayışına yöneliktir. Hobbes’un psikolojisi, insanın doğası gereği bencil olduğu öncülüne dayanır.  Buna karşılık insanın hiç de bencil olmadığı, insanlar hakkındaki tecrübelerimizin bunu doğrulamadığı söylenebilir. Bu tecrübelerin hiç olmazsa önemli bir bölümü, insanın başkalarının mutluluğuna önem veren bir varlık olduğuna örnek gösterilebilir.
  2. Eleştiri: onun iktidar mutlakçılığına yapılabilecek önemli bir itirazdır. İnsanların doğaları gereği bencil olduklarını kabul etsek bile, bundan ancak mutlak otoriteye sahip bir gücün, insanlar arasında birışçı bir hayatı mümkün kılacağı sonucu çıkmaz. Hobbes toplumda her türlü görüş ayrılığını, çıkar farklılığını ve bundan doğacak çatışmayı bir kötülük olarak görme eğilimindedir. Oysa insanlar arasındaki görüş ayrılıklarının, çıkar farklılıklarının onları mutlaka birbirleriyle ölümcül bir mücadeleye sokmayı gerektirmediği bir gerçektir. Toplumsal barışı tehlikeye düşürmediği sürece bu farklılıklara ve çatışmalara izin vermekte hiçbir tehlike yoktur.

Toplumsal barışın sağlanması için egemenliğin mutlak otoriteye sahip olması gerekmez.

 
1- BU SİTE TAMAMEN BİLGİLENDİRME AMAÇLIDIR VE BİLGİLERİN GÜNCELLİĞİNİ YİTİRMİŞ OLMA İHTİMALİ VARDIR.
2- BU SİTE RESMİ BİR SİTE DEĞİL, KİŞİSEL BİR SİTEDİR.
3- YANLIŞLIKLA DA OLSA VERİLEBİLECEK HATALI BİLGİLER DOLAYISIYLA www.ygslyssistemi.com YÖNETİMİ HİÇ BİR SORUMLULUK KABUL ETMEZ.
4- SİTEMİZDEN EDİNDİĞİNİZ TÜM BİLGİLERİ MUTLAKA RESMİ KAYNAKLARDAN DA KONTROL EDİNİZ.
5- SİTEMİZDEKİ DİĞER SINAVLAR KISMI SADECE BİLGİLENDİRME AMAÇLIDIR. YGS LYS HARİCİNDEKİ SINAVLARLA İLGİLİ SORU SORMAYINIZ.
6- HİÇ BİR KULLANICI SİTEMİZDEKİ BİLGİLERDEN DOLAYI HERHANGİ BİR ZARARA UĞRADIĞI YÖNÜNDE ŞİKAYETTE BULUNAMAZ.
ASLOLAN RESMİ KAYNAKLARDAN ELDE EDİLEN BİLGİLERDİR. BURADA VERİLMİŞ OLAN BAZI PRATİK BİLGİLERİN OLASI YANLIŞLIĞI YA DA GÜNCELLİĞİNİ YİTİRMİŞ OLMASI NEDENİYLE MAĞDUR OLMAMAK İÇİN LÜTFEN RESMİ KAYNAKLARA BAKINIZ.
7- BU SİTEYİ ZİYARET EDEN TÜM ZİYARETÇİLERİ BU UYARILARI OKUMUŞ KABUL ETMEKTEYİZ..

www.ygslyssistemi.com başarılar diler.......

Makale Arşivi

copyrite© ygslyssistemi.com
Her hakkı saklıdır. Yayınlanan makalelerin bir kısmı ya da tamamı kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.